16 Kasım 2013 Cumartesi

PASTANE POĞAÇASI, POĞAÇA, KAHVALTI, PEYNİRLİ BÖREK, KURABİYE, SABAH, NE PİŞİRSEM, KAHVALTILIK, İKRAM, MİSAFİR

Sabah erken saatte işe gittiğimizden dolayı bazen evde mini mini hazırladığım ekmek arası sandviçlerin dışında kahvaltı imkanımız olmuyor. Zira işte en yoğun olduğumuz an; sabah saatleri.

Oysa şöyle mis kokulu sıcacık, peynirli bi poğaçaya kim hayır der yani di mi.

Yine böyle kafamın üzerindeki baloncukta; dumanı tüten poğaçalar dolanırken sevgili Keriman Diril in tarifini yapmaya karar verdim.

Hakiki pastane poğaçası tadında ve kokusunda, fakatttt çok daha sağlıklı. Defalarca kullanılmış yağ olmadan, hijyen konusunda pimpiriklenmeden yapılmış çünkü :) Kilolardan bahsetmiyorum, o konu dışı :)

Malzemeler
2 Yemek kaşığı un (mayayı kabartmak için)
2+1 Yemek kaşığı şeker
1,5 su bardağı ılık süt
5 - 5,5 Su bardağı un (550 Gram) (Ben 5.5 su bardağı kullandım; Söke un)
½ su bardağı sıvı yağ (Zeytinyağı kullandım)
½ su bardağı eritilmiş tereyağı
1 Paket İnstant – Kuru maya (10 Gram)
1 Yemek kaşığı tuz
2 yumurta(1 yumurtanın sarısı üstü için, 2 beyaz ve 1 sarı hamurun içine)
1 Çorba kaşığı sıvıyağ (ben zeytinyağı kullandım) (üzerine sürmek için)

İç Malzemesi
Peynir veya dilimlenmiş zeytin. (Ben 3 çeşit peynir koydum lezzetli olsun diye; biraz lor, Bergama tulumu, Ezine peyniri. Sonuç muhteşem)

Yapılışı

*1 Paket Kuru maya, 2 yemek kaşığı şeker ve 2 yemek kaşığı unu derince bir kapta karıştıp üzerine ılık sütü döküyoruz ve kabarması için 15 dakika bekliyoruz.
*Süre sonunda; sıvı yağı, erimiş tereyağını, yumurtaları, 1 yemek kaşığı şekeri, 1 yemek kaşığı tuzu, elenmiş 550 Gram unu mayalı karışıma azar azar dökerek, güzelce yoğurun.
*Sıcak bir ortamda; 1 saat kabarması için bekletin.

PASTANE POĞAÇASI, POĞAÇA, KAHVALTI, PEYNİRLİ BÖREK, KURABİYE, SABAH, NE PİŞİRSEM, KAHVALTILIK, İKRAM, MİSAFİR

*Yumurta büyüklüğünde parçalar koparıp elimizle düzleştirelim, iç malzemesini koyarak kapatalım ve elimizle yuvarlayıp üstten bastıralım. Düz bir şekil verelim.

PASTANE POĞAÇASI, POĞAÇA, KAHVALTI, PEYNİRLİ BÖREK, KURABİYE, SABAH, NE PİŞİRSEM, KAHVALTILIK, İKRAM, MİSAFİR

*Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine aralıklı şekilde yerleştirelim
*1 yumurta sarısına, 1 yemek kaşığı sıvı yağ ekleyerek, karıştıralım. Pağaçalarımızın üzerine sürelim. (Bu daha kolay sürememizi sağlayacak aynı zamanda daha güzel kızarmasına yardımcı olacak)
*Çatal ile desen yapabilirsiniz, isterseniz çörek otu yada susam serpebilirsiniz. (Ben her türlüsünü denedim ve hepsi enfes oldu)

PASTANE POĞAÇASI, POĞAÇA, KAHVALTI, PEYNİRLİ BÖREK, KURABİYE, SABAH, NE PİŞİRSEM, KAHVALTILIK, İKRAM, MİSAFİR

*Fırına atmadan 15 dakika daha tepside kabarmasını bekleyelim.
*180 derecede önceden ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişirelim. (yaklaşık olarak 35 dakika)
*Fırından çıkardıktan sonra, tepside bırakmayalım ki terlemesin. Mümkünse ızgara teli üzerine alalım, çok sıcağı geçince de afiyetle yiyelim.

PASTANE POĞAÇASI, POĞAÇA, KAHVALTI, PEYNİRLİ BÖREK, KURABİYE, SABAH, NE PİŞİRSEM, KAHVALTILIK, İKRAM, MİSAFİR

Bir Gram bile kilo yapmaması dileği ile...

Not:
Ben fazla olan kısmını soğuduktan sonra ayrı ayrı poşetleyerek buzluğa attım. Burnumda tüttüğü başka bir günde çıkarıp mikrodalga da ısıtarak, yine posufuk pofuduk yedim.

PASTANE POĞAÇASI, POĞAÇA, KAHVALTI, PEYNİRLİ BÖREK, KURABİYE, SABAH, NE PİŞİRSEM, KAHVALTILIK, İKRAM, MİSAFİR

Bu bakımdan çok işime yaradı, fazla fazla yapıp atıyorum buzluğa artık.

Tagged: , , ,

21 yorum:

  1. Kuzum nasil canim istedi simdi:( bu aksam rejimin ilk gunu ve ispanakla basladim.sen de kalkmis pofidik pogaca diyorsun. Olmaz ki ama :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz de ıspanak yedik bu akşam ama diyet değil böreğini :)
      Bize diyet falan sökmez :))

      Sil
    2. Çok güzel oluyor fıstık mutlaka yap sen de

      Sil
  2. Denedim gercekten cok guzel oldu.verdiginiz ölçülerde tam denk geldi.tesekkur ederim.

    YanıtlaSil
  3. teşekkürler,, şu an fırında ve nefis kokular mutfağımı sardı güzel olacak belli.

    YanıtlaSil
  4. Kaç tane çıkıyo

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimkinden büyükçe 13 adet çıktı, dilerseniz daha ufak yapıp çoğaltabilirsiniz

      Sil
  5. Eşim ne zamandır pastane poğaçası isteyip duruyordu ve denediğim tarifler bir türlü istediğim gibi olmuyordu. Ama bu tarif bir harika. Tam pastane poğaçası oldu. Şu an pişirdik yiyoruz bile. Kesinlikle çok başarılı bir tarif. Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ohh supersiniz afiyet bal seker olsun. Cok sevindim sizin de begenmenize.
      sevgiler

      Sil
  6. Denedim ve mükemmel oldu.Tarif çok güzel teşekkürler

    YanıtlaSil
  7. Bi deneyim inşallah güzel olur. Bi de zaten ınstant maya kullaniyoruz neden kabartıyoruz.

    YanıtlaSil
  8. Maya ile yapinca kabarmasini bekleyince daha pufidik oluyor tavsiye ederim. Sonucu bekliyorum eminim harika olacak

    YanıtlaSil
  9. Ellerinize we kaleminize saglik.. Ben firini isitip kapattim we hamurun uzerine nemli bez serip orda mayalanmasini bekledim.. 3 kat sismisti.. 1.5 tepsi cikti.. Sucuklu,kasarli,zeytinli 3 cesit yaptim.. Kaynim pastanedekilerden guzel olmus dedi.. Esim bayildi.. Artik tek pogaca tarifim budur..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elleriniz dert gormesin harikasiniz. Bol iltifatli sofralariniz olsun insallah her daim

      Sil
  10. Denedim ve sonuc cok guzel.misafirlerim de cok begendi. Su an merak ettigim yarinda tazeligini koruyacak mi?

    YanıtlaSil
  11. merhaba, tarifteki un miktarını tam anlayamadım 5,5 su bardağı (550 gr ) yazmışsınız. hangisi olacak acaba? 5,5 su bardağı 1 kilodan fazla yapar diye biliyorum. yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Su ile karistiriyor olabilir misiniz. Olcu dogru mutfak terazisi ile olculdu

      Sil

Beğendin mi? Fikrini benimle de paylaş lütfen :)

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

Bumerang - Yazarkafe
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...