30 Ekim 2014 Perşembe


Hamileyim ve doktorum uzun ömürlü sütler kullanma, içinde koruyucu bulunuyor bebiş için çok iyi değil dediğinden beri, eve sürekli günlük süt alıp tüketiyoruz.

Madem süt ile bu kadar haşır neşir olduk en iyisi yoğurdu da evde yapmaya başlayayım,
İleride yavruma da ellerimle mayaladığım yoğurdu yediririm diye düşünüp, uzun zamandır evde yoğurt mayalayan araştırmacı babamdan tarifi aldım. Ve işte sonuç; hem harika bir lezzet hem de taş gibi :)

Hadi hep beraber evde yoğurt yapıyoruz o zaman...

Malzemeler
1 Litre süt (İster açık, ister günlük)
1 Yemek kaşığı yoğurt
Bir tutam tuz yada şeker

Yapılışı
*Sütü çelik tencereye koyup orta ateşte kaynayana kadar pişiriyoruz, köpürmeye başlayınca kepçeyle havalandırarak karıştırıyoruz ve altını kısıyoruz.


*Açık aldığımız sütü, 7 dakika kadar kaynatıyorum, günlük sütü ise sadece 1-2 dakika.


*Ocaktan alıp bir kenarda soğumaya bırakıyoruz. Benimki 15 dakika bekleyince istenilen sıcaklığa geldi.
Anlamak için; serçe parmağımızı sütün içine sokuyoruz, içimizden 7 saniye sayıyoruz, parmağımızın o ana kadar zor dayanması lazım. Eğer bu sıcaklıktaysa mayalanma zamanı gelmiş demektir.
*Ufak bir kabın içine mayalık yoğurdu, tuz yada şekeri koyup, pürüzsüz hale gelene kadar  çırpıyoruz.
*Ardından tencereden bir kepçe süt alıp, yoğurtla karıştırıyoruz. Sonra, süt tenceresinin içine geri boşaltıyoruz.
(Süt ile karıştırıyoruz ki, homojen dağılsın tencerede)


*Tenceredeki sütün güzelce karışmasını sağlıyoruz ki her yanı mayalansın.
*Mümkünse cam olan yoğurt kaplarına döküp, ağzına kapağını kapatmadan, 10-15 dakika kadar 50 derecede çalıştırıp kapattığımız fırına, koyuyoruz.
*Fırının kapağını hiç açmadan 4-4,5 saat bekletiyoruz.
*Sürenin sonunda çok sallamadan, yine ağzı açık olarak buzdolabına koyuyoruz.
*7 saat süreyle buzdolabında bekletip, kapağını kapatabiliriz.
* İşte siz de taş gibi, enfes bir yoğurt yaptınız, ellerinize sağlık.

evde yoğurt mayalama, yapımı, yoğurt, mayalama, kaç derece, maya, hangi sıcaklık, yemek, tarif,


Not:
* Mayalanırken ağzını açık bırakmak çok önemli; kapağını kapatırsanız buharından yoğurdunuz sulanacaktır.
* Eskiden kat kat sardığınız örtülerden, aman dokunmayayım, kımıldamasın telaşlarından fırınlar sayesinde kurtulmuş oluyoruz. Ama yine de dilerseniz, koyduğunuz kabın kapağı hafif aralık olarak bırakıp, üstünü sarabilirsiniz de. 5 saat kadar sonra mayalanacaktır.
* Yazın fırını ısıtmamıza gerek yok, fakat kışın 50 derecede ısıtılmış fırına koyarsak daha iyi bir sonuç elde ediyoruz.
* Mümkünse ev yoğurdunu maya olarak kullanırsak daha doğal olacaktır, fakat ben hazır yoğurttan mayalayınca da sonuç mükemmel oldu
* Uzun ömürlü sütlerde koruyucu kullanıldığı için en azından ev yoğurdunu onunla yapmak istemiyorum, ben günlük Sütaş Süt yada açık süt kullanıyorum, uzun ömürlü sütlerle daha cıvık yoğurt oluyor, tavsiye etmem.
* Tire günlük sütüyle de enfes oluyor.
* Sütü havalandırarak karıştırırsak içinde suyun daha kolay buharlaşmasını sağlarız.

evde yoğurt mayalama, yapımı, yoğurt, mayalama, kaç derece, maya, hangi sıcaklık, yemek, tarif,

Şimdiden afiyet olsun, keyifli sofralarınızın olması dileğiyle...


Bir aksilik oldu ve yoğurdunuz tutmadı diyelim, açtınız baktınız hala süt gibi, hiç telaş yapmayın, o zaman ne yapmanız gerektiğini detaylı olarak anlattım, buraya tık tık!


Tagged: , , ,

7 yorum:

  1. Site site gezmektense her zamanki gibi en önemli püf noktalarını tek bir yazıda özetlemişsiniz yoğurdunuz çok başarılı görünüyor..Ben taze sütle yapıyorum.peynir de yapıyorum kızım bayılıyor kaşar gibi oluyor onu da tavsiye ederim.hamilelikte ne kadar doğal beslenirsek bebek ileride o kadar büyük hastalıklardan uzak oluyormuş.kaynayan sütten yaptığım için bakteri riski yok 5 litre kaynayan süte yarım çay bardağı elma sirkesi döküp süzüyorum.üstüne ağırlık koyup dolapta bekletiyorum.sabah 870 gram peynir oluyor dilimliyorum.Konuyla alakalı değil ama hamile olduğunuz için yazmak geldi aklıma.ben de tariflerinizi kaçırmıyorum :)

    YanıtlaSil
  2. Evet ne kadar doğal o kadar iyi, kanserin en büyük nedenini süt ve yoğurt olarak gösteriyorlar artık, içlerindeki koruyucular, paketli ürünler hayatımıza iyice girdi.
    Peyniri de deneyeceğim en kısa zamanda o zaman, önemli olan sağlıklı genler :)
    Bu arada güzel sözleriniz için de çok teşekkür ederim. Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. yoğurdu tencerede mayayı döktükten sonra karıştırıyormuyuz yoksa sadece kenardan döküyomuyuz tşkl

    YanıtlaSil
  4. Tenceredeki sute mayalik 1 kasik yogurdu dokup guzelce karistiriyoruz. Ardindan kaplara dokup hic karistirmadan firina koyuyoruz.

    YanıtlaSil
  5. sütü çok pişirmişsiniz bir değeri kalmazki. göbeklediktan 3 dk sonra kapatın ocağı.şeker yada tuz koymuyorum etkisi nedir bilmiyorum ama süt ılıyınca bir kaşık yoğurdu sütle açıp döküyorum be önceden ısıttığım fırına koyuyorum ama fırını kapatıyorum.4-5 saatte tutuyor.kabın ağzı açık olarak doğru buzdolabına.

    YanıtlaSil
  6. yoğurdun yapılış tarzına aynen katılıyorum.. sadece, çiğ süt olarak JERSEY inek ırkının çiğ sütlerinden yoğurt yapın farkı görün.. daha yağlı ve- insan yapısına daha faydalı- muhteşem oluyor.. JERSEY sütleri İstanbulda bir kaç yerde satılıyor.. alıyor ..torunumuza yoğurt yapıyoruz.. çiğ süt olarak diğer inek ırkları sütleri yaklaşık 3tl jersey ise 5tl dir.. Türkiye de henüz bilinmiyor ama.. örneğin Danimarka A1 özellikli JERSEY inek sütü haricinde diğer inek ırkı sütlerin insan sağlığına zararlı olduğunu ispatla uğraşıyor.. bilgilerinize...

    YanıtlaSil

Beğendin mi? Fikrini benimle de paylaş lütfen :)

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

Bumerang - Yazarkafe
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...