27 Haziran 2014 Cuma


Rengi kıpkırmızı ve çileklerin şekli bozulmamış enfes bir reçel yapmak ister misiniz? O zaman bu tarif tam da size göre...

Sevgilimin işyeri artık Emiralem'deki çilek bahçelerine çok yakın. Bu durumda ertesi gün İtalya ya geziye gidecek bile olsanız , iş çıkışı kollarında 1 kasa çilekle gelebilir. Hatta kesinlikle gelir :)


Bize düşen ise; o çilekleri güzelce ayıklayıp, mis kokulu reçelini yapmaktır :)

Hadi sizde bana katılın, enfes bir çilek reçeli yapalım...

Malzemeler
2 Kg ufak boy çilek
2 Kg şeker
3 Yemek kaşığı limon suyu
1 Çay kaşığı tereyağı

Yapılışı
*Minik çileklerimizin sap kısımlarını bıçakla keselim. Eğer çilekler büyükse 2 ye yada 4 e de kesebilirsiniz. Ama her daim minik çilek en iyisi :)


*Güzelce yıkayalım, geniş ve yüksek bir tencereye koyalım. Çilek çok çabuk kabaran bir reçel, her an taşabilir o yüzden yüksek olması rahatlık sağlayacaktır.


*Tencereye çileklerle aynı kiloda şeker koyuyoruz. Kapağını kapatıp bir gece buzdolabında sulanması için bekletiyoruz.
*Ertesi gün orta boy ocağın üzerinde harlı ateşte kaynayana kadar pişiriyoruz.
*Arada dipten dipten, çilekleri zedelemeden karıştırmayı unutmayın.
*Kaynamaya başlayınca dolu dolu 1 Çay kaşığı tereyağını ilave ediyoruz ve altını kısıyoruz. Tereyağı çok köpürmemesi için konuluyor. Ne kadar köpürürse o kadar yapış yapış olup, çabuk bozulur haberiniz olsun.



*Kaynarken üzerinde oluşan köpüğü kevgir yardımı ile topluyoruz. Tereyağı koyduğumuzdan köpük az çıkacaktır. Bakın benim anca bu kadar çıktı.



*Ocağı kıstığımız andan itibaren yaklaşık 25 dakikada kıvamını alacaktır. Siz yine de önceden buzluğa koyduğunuz porselen bir tabağa damlatın ve akışına bakın, eğer ki su gibi değil de daha kıvamlı akıyorsa olmuştur.


*Altını kapatmadan 3 Yemek kaşığı limon suyunu da ilave edip, güzelce karıştırıyoruz.
*Pişen reçelimizi , içi kuru olan kavanozlarımıza paylaştıralım.
*Eğer ki hemen kullanacaksanız ağzını soğuyana kadar açık bırakalım ve sonra kapağını kapatalım ki küflenmesin.


Hemen kullanmayacaksak ise; kavanozlara sıcak sıcak doldurup kapağını kapatıp, ters çeviriyoruz. Bu şekilde vakumlandığından, çok uzun süre dayanacaktır.


Eviniz mis gibi çilek kokarken, keyifli ve huzurlu sofralarınızın olması dileğiyle...


Afiyet olsun...


Çilek Reçeli Yapmanın Püf Noktaları
*Kaynarken Tereyağı koyarsanız çok köpürmeyecektir.
*Limon suyu koymazsanız yerken boğazınızı yakacak ve çabuk bozulacaktır.
*Pişerken çok karıştırmamaya çalışın, çünkü çilek çok hassas bir meyvecik.
*Kevgirle köpüğünü alıp tencerenin kenarına vurun ki fazladan şurubunu da almayın.
*Çilekleri alırken mutlaka tadın, ufak, kokulu, lezzetli ve koyu renkli olması daha iyi bir reçelin garantisi


*Kavanozlara koyduğunuzda köpük kalmışsa mutlaka alın yoksa çabucak şekerlenecektir.
*Evde yapılan çilek reçeli hazır aldıklarımız gibi kıvamlı olmaz çünkü onlara şeker değil, glikoz konuluyor, boşuna üzülmeyin.
*Pişerken koyu olmasını beklemeyin, soğuyunca kıvamını alacaktır. Eğer ki çok koyu kıvamlı olarak altını kapatırsanız, soğuduktan sonra pelte pelte olacaktır ve rengi kararacaktır.
*Ölçü her zaman; Kaç kg çilek o kadar Kg şeker, unutmayın

***Eğer ki zamanınız yoksa ve bir gece bekletemeyecekseniz,
Şekerli çilekleri 1 saat ağzı kapalı şekilde mümkünse güneş gören bir yerde bekletin, içine 3 yemek kaşığı kaynar su koyun ki sıcağı görünce şekerler tencereye yapışmasın, şekerler eriyene kadar kısık ateşte, sonrasında ise yüksek ateşte pişirin, içine 1 çay kaşığı tereyağı koyun ve almadan önce limon suyunu ilave edin.

Bundan önceki reçelimi zamanım yok diye bu şekilde yapmıştım, sonuç yine çok güzeldi.

Tagged: , , , ,

34 yorum:

  1. Elinize sağlık nefis görünüyor başkası olsa o kadar çileği ziyan ederdi belki de..affınıza sığınarak bir şey ekleyebilir miyim
    Kavanoza koyup ters çevrilen reçeller,hemen yemek için ayrılandan ber zaman daha sulu oluyor çünkü içinde buhar oluşuyor ve suya dönüşüyor diğerininse buharı,yani suyu uçuyor..bu yüzden hemen yiyeceğimizi alıp ayırdıktan sonra vakumlayacağımızı biraz daha fazla pişirip çok az daha koyulaşmasını sağlayabiliriz.böylece vakumlandıktan sonra normal haline gelir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet haklisiniz bunu da eklemeniz cok iyi oldu. Tesekkur ederim.

      Sil
    2. Slm çilek �� reçeli yaptım ama koyulaşmadı kavanoza da koydum lütfen koyu olması için ne yapmam gerekiyor yazarmısınız hayırlı akşamlar

      Sil
    3. Biraz daha kaynatabilirsiniz yada tepsiye döküp toz almayacak şekilde güneşlendirebilirsiniz 1-2 gün, hem koyulaşır hem de kokulu ve lezzetli olur.

      Sil
  2. Elinize Sağlık Tavsiyem Şu Ki bilindik Şeylerden Çok Yapılmamış Şeyleri Denemek...
    Kendi Test Mutfağım Var Ve Neler Yaptığımı Görseniz....
    Zevk Ve İlham Kişinin Ruhundadır....
    İçindeki Seni Keşfet....

    YanıtlaSil
  3. En net ve guzel tarif sizin ki olmus.cok faydalandim.tesekkur ederim.internette cok bilgi var.ancak en dogrusu sizin ki olmus.

    YanıtlaSil
  4. Cok tesekkur ederim. Afiyet olsun simdiden. Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Merhaba ben de denedim tarifi çok teşekkür ederim güzel oldu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevdiklerinizle birlikte afiyetle yersiniz insallah

      Sil
    2. Sevdiklerinizle birlikte afiyetle yersiniz insallah

      Sil
  6. Kavanoza koyunca soguyunca buzdolaba koymak gerekirmi?

    YanıtlaSil
  7. Reçel tarifinizi denedim güzel bir reçel oldu. paylaşım için teşekkürler

    YanıtlaSil
  8. Merhaba üç yaşındaki kızım çilek reçelini çok seviyor babaanneyle annede yemek yapma yeteneği mevcut değil zaten anne bankacı olduğundan çocuklar yetim sayılır anneanne de başka şehirde iş bana düştü tarifininizden faydalandım çok güzel oldu teşekkürler ��

    YanıtlaSil
  9. Merhaba, ben ilk defa yaptım cilek recelini ama taştı ve neredeyse sadece cilekleri kaldı. Su ilave edebilirmiyim yada baska ne olabilir. Atmak istemiyorum. Tşk.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç bu durumda kalmadım ama ila e su ile güzel olmaz diye düşünüyorum. Belki marmelat olabilir

      Sil
  10. Slm ilk kez tereyağı kullandım reçel yaparken. Ve 6 şişe oldu tadı kıvamı güzel fakat eşim tereyağı tadını aldığını söyledi. Bu koku ve tadını yok etmem için ne yapamam gerekiyor acil yardım olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Minicik bir cay kasigi tereyagi sadece. Fazla koymus olabilir misiniz. Tadini degistirmez normalde.

      Sil
  11. püf noktası için teşekkür ederim. Güzel paylaşım.

    YanıtlaSil
  12. limon tuzu fazla atılırsa ne yapılmalı

    YanıtlaSil
  13. Ben de cok begendim tarifiniz çok açik ve net binadan sonra hep sizin gibi yapacağım tesekkurler

    YanıtlaSil
  14. merhaba iki saat kadar cilekleri icinden alip sadece suyunukaynattim renk birazda siyahlasti yanikmu oldu acaba bozulurmu

    YanıtlaSil
  15. İkigün dolapta şekerle beklerse birşey olurmu

    YanıtlaSil
  16. Bende yaptim rengi kara oldu birsey olurmu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir sey olmaz. Ocagin alti cok mu acikti, fazla pismis sanirim

      Sil
  17. Tarifinizi aynen yaptım,çok güzel oldu. Teşekkürler.

    YanıtlaSil

Beğendin mi? Fikrini benimle de paylaş lütfen :)

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

Bumerang - Yazarkafe
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...