25 Kasım 2014 Salı


Hamile kaldığımdan beri her hafta yoğurt mayalıyorum. Geçen gün işyerinde yediğim yemekten dolayı gıda zehirlenmesi olup doktora gittiğimde, ev yoğurdun varsa sana ilaç yazmayacağım,

ondan ayran yapıp içersen çok çabuk iyileşirsin dediğinden beri, ne kadar mühim olduğunu öğrendim. Çünkü en fazla prebiyotik ev yoğurdun da mevcutmuş hanımlar...

Dediğim gibi her hafta taş gibi enfes yoğurtlar yaparken, bu defa havaların soğuduğunu unutarak fırını ısıtmadan mayalı sütümü koymuşum içine.


4,5 saat sonra fırını açınca ne göreyim, hala süt kıvamında benim kase kase yoğurtlar. Yaşadığım şoku anlatamam. O kadar sütün ziyan olduğuna mı üzüleyim, yoğurtsuz kaldığıma mı..

Bozulmasın diye buzdolabına koyup, sabah ola hayrola diyerek uyudum ama rüyamda bile acaba peynir mi yapsam diye düşünerek.

Sevgilim sabah erkenden kalkarak  internette ufak bir araştırma yapmış. Ben de ya herrü ya merrü diyerek onu dinledim ve enfes yoğurduma yeniden kavuştum. Nasıl mı???

Hala süt kıvamındaki yoğurdumu fırının içine yerleştirerek 75 dereceye ayarladım. Bu arada kapların üzeri açık olacak bu çok önemli.

75 derecelik fırında 1 saat tutup, fırını kapattım. Fırın kapağını aralayarak soğumasını bekledim.
Ardından yine kapların ağzı açık olarak buzdolabına koydum.

Birkaç saat sonra taş gibi, leziz yoğurtlarım bana gülümsüyordu. Mutluluğumu anlatamam.

Sevgilim baktığı için siteyi bilemiyorum ama daha önceden bunu paylaşan arkadaşıma milyonlarca kez teşekkür ederim.

Tutmayan yoğurtları ziyan etmek yok...


Bu arada yoğurt yapmanın püf noktaları için tık tık!

Keyifli ve huzurlu sofralarınızın olması dileğiyle...

Tagged: , , , , ,

27 yorum:

  1. özlem hanım ben de hoğurdumu fırında mayalıyorum fakat fırını hiç açmadan yapıyorum her defasında tuttu yalnız şöyle sabırlı olmak gerekiyor bazen tutması 7 saati buluyor ekşime kesinlikle olmadı.bir defa ekşime oldu o da normalden sıcakken mayalamışım 2 saatte tuttmuş tabi heme alıp dolaba koymak gerekiyordu ben bakmadan bekletince ekşimişti...öyle olunca ekşi yoğurdu ocakta kaynattım kesildi ve tulbentle süzdüm çökeleğe dönüştü poğaçaya koydum çok güzel oldu..Annem de hep fırını açmadan yapıyor.yani bence yoğurt her zaman tutar sadece tutma süresi değişir.(mayalama ısısındaki değişikliğe göre)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 50 dereceye ayarlayip koyunca 4.5 saatte tutuyor. Ben isitmayi unutunca sanirim sizin dediginiz gibi zamani sasti. Yine en garantisi isitip koymak gibi geliyor.
      isitmayi unutursam da sizin dediginiz gibi biraz daha fazla beklemek

      Sil
    2. 43 derecede mayalanmış sütü 4-5 saat bekletiyorsunuz ama süt ve yoğurdu soğuk olarak karıştırıp koymuşsanız 7-8 saat bekletmeniz gerekirdi. Soğuktan konulan yoğurt makinesi tariflerinde de bu konu özelliikle belirtilir.

      Sil
  2. Annem de ısıtıp kapayarak denediğinde yogurdun üstü sulanmış...genelde tüm tariflerde fırını ısıtın diyor herkesin el ayarı farklı galiba sanıyorum normalden soğuk mayalıyorlar ki fırını da ılıtınca kıvamı yakalıyorlar..yani demekki her şey şu ısı ayarı...termometre mi kullansak :) demekki yoğurt her daim tutar fakat ısıya göre sürte ve sululuk oranı değişir sonucunu çıkarıyorum kendi adıma :) en kolayı peynir yapmak aslında kaynat kestir süz diğer yazınızda bahsetmiştim başka peynir yiyemez olduk biz özlem hanım sanki arkadaş olduk gibi rahatım size karşı bu da sizden kaynaklanıyor tabii

    YanıtlaSil
  3. Güzel görünüyor elinize sağlık :) banada beklerim http://feracelihanimkiz.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, hemen ışınlanıyorum senin bloguna da :)

      Sil
  4. Evet gercekten bende denedim oluyo cokda güzel olmuş Teşekkürler. ...

    YanıtlaSil
  5. Ben tencerenin agzini kapali koydum ya bisi olurmu

    YanıtlaSil
  6. Ayni tarif ayni yazı hamilelikte dahil olmak üzere sadece sevgili kısmı çıkarılarak nefis yemek tarifleri sitesinde de var. Gerçekten merak ettiğim için soruyorum ikisi ayni kişiye mi ait bu sitelerin ya da biri birinden mi kopyaladı çünkü resimler bile aynı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet nefis yemek tariflerinde de yaziyorum :) ben yayinladim o tarifi de. Cok dikkatlisiniz 😍

      Sil
  7. ya bnm normal fırınım yok davul firin kullaniyorum sutumde tencerede oylece duruyor ne yapmaliyim

    YanıtlaSil
  8. Bende koydum ama fanli mi calistirmak lazim yoksa altli ustlumu calistirmak lazim acil yardim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alt üst açtım ben çok da güzel oldu

      Sil
    2. Fırin açık sekildemi icinde bekletyoz bir saat yoksa sadece firinimi isityoz acil cevap verirmisinz

      Sil
  9. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  10. Tencerde yogurdum borcama döküp fırına koysam olurmu.birde Fırını oncefen mi ısıtıyoruz yoksa 75 dereceye ayarlayip direk yogurdu mu koyuyoruz.simdiden tesekkurler

    YanıtlaSil
  11. Ben de az once yaptım insallah keçi sütüm boşa gitmez:(((

    YanıtlaSil
  12. Önce BuzDolabına koyup sonradan tekrar firinda yapmak lazim acaba???

    YanıtlaSil

Beğendin mi? Fikrini benimle de paylaş lütfen :)

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

Bumerang - Yazarkafe
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...