7 Kasım 2014 Cuma


İşten geldiysem, yorulduysam, herhangi bir nedenden canım sıkıldıysa kendimi mutfakta buluyorum. Sevgilimin "otur biraz dinlen" cümlesi komik geliyor, oturunca daha çok yoruluyorum sanki. Mutfak benim için terapi gibi.


İşte tam da böyle stresli bir günümde, hamileliğimin de verdiği iştahla Fındıklı Kurabiye yapmaya başlıyorum. Sonuç mu; Enfes, kıtır kıtır, tam da ağzımıza layık.

Sizlere de kesinlikle tavsiye ediyorum.

Malzemeler
1 Paket tereyağı ya da margarin (250 Gram) (Margarin kullanmıyorum o yüzden tereyağı ile yaptım)
1 Su bardağı pudra şekeri
3,5 Su bardağı un
1 paket vanilin
1 paket hamur kabartma tozu
1 Adet yumurta (Sarısı hamurun içine konacak, beyazı üzerine bulanacak)

Üzeri için 
1 Su bardağı kırılmış fındık
2 Yemek kaşığı şeker

Hazırlanışı
*Oda sıcaklığındaki tereyağının içine pudra şekerini ekleyip yoğuruyoruz


*Yumurta sarısı, elenmiş un, kabartma tozu ve vanilin'i de ekleyip ele yapışmayacak bir hamur olana kadar yoğurmaya devam ediyoruz.


*Bir kabın içine, fındıkları rondadan geçirip, içine şeker atıp karıştırıyoruz, başka bir kaba ise hafif çırptığımız yumurta beyazını koyuyoruz


*Hamurdan ufak parçalar koparıp yuvarlıyoruz ve hafif karıştırılmış yumurta beyazına bulayıp, fındık-şeker karışımına batırıyoruz.


*Yağlı kağıt serilmiş tepsimize yerleştirip, 180 derecede önceden ısıtılmış fırında üstleri pembeleşene kadar pişiriyoruz. (Benimkiler 35 dakika da pişti)



Sıcaklığı biraz çıkınca ızgara telinin üzerine alıp, terlemeden soğutuyoruz. (hemen alırsanız dağılacaktır)

İşte kıyır kıyır, tam da ağzınıza layık kurabiyelerimiz hazır.



Şimdiden afiyet olsun...


Tagged: , ,

0 yorum:

Yorum Gönder

Beğendin mi? Fikrini benimle de paylaş lütfen :)

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

Bumerang - Yazarkafe
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...