1 Mart 2014 Cumartesi

 

Uzun süre pişirmeye son. Düdüklü tencerede pratik şekilde hazırlayacağımız, tam kıvamında reçel tarifimi mutlaka denemelisiniz.

Urla pazarından alınmış enfes kokulu ayvaları, lezzetli bir reçele dönüştürdüm. Ayva nın hem kompostosuna hem de reçeline bayılıyorum ama kaynatırken başında beklemek zor oluyordu.

Öncelikle şunu bilmeliyiz ki, ayva reçeli diğer reçeller gibi hazırlanmıyor. Üzerine şeker koyup buzdolabında bekleteyim derseniz ayvalar sertleşir, sonuç hüsran olur.


Hadi bakalım lafı kısa kesip tarife geçelim;

Malzemeler
Bir komposto kasesi ile kendi ölçümüzü kendimiz oluşturuyoruz. (Benimki orta boy bir kaseydi)
- Ayva
- Şeker
- 1 Adet Karanfil
- Su
- Birkaç damla limon suyu (Ben 5 damla ekledim)

Yapılışı
Kaç kilo ayva aldığımızı bilmemize gerek yok, ölçüyü kendimiz belirleyeceğiz. Nasıl mı?

*Ayvaları yıkayıp, soyuyoruz, bu arada çekirdeklerini bir kenarda toplayalım
*Çok minik olmayacak şekilde doğruyoruz ve su dolu bir kabın içine atıyoruz ki, hepsi bitene kadar kararmasınlar.
*Kendimize bir tane komposto kasesi bulalım, süzdüğümüz ayvaları elimizle iyice bastırarak kaseye yerleştirelim.
*Düdüklü tencereye dökelim. (benim 4,5 kase ayvam çıktı bu şekilde)
*Aynı kase ile koyduğumuz ayva kadar şeker ekleyelim. ( Ben 4,5 kase şeker koydum)
*Koyduğumuz her kase için 3 yemek kaşığı su ekliyoruz (Ben 13,5 yemek kaşığı su  koydum yani yaklaşık yarım kase)
*1 Adet karanfili de tencereye ekleyip, kapağını kapatıyoruz.
*Fıslayana kadar orta ateşte, sonrasında düdüğünü kapatıp kısık ateşte 10 dakika pişiriyoruz.
*Basıncının çıkmasını bekleyip, kapağı açık şekilde, 10 dakika daha pişiriyoruz.
(Suyu istediğimiz kıvama geldi mi diye kontrol edelim, metal bir kaşıktan damlatmaya çalıştığımızda hemen akmayacak; bu şekilde duracak)


*Ocaktan almaya yakın içine limon suyunu da ekleyip, karıştırıyoruz.
*Çekirdekleri içinden ayıklıyoruz. Dilerseniz tülbent parçasına sarıp da atabiliriz içine ama bana böyle daha doğal geliyor.
*Hemen kullanmayacaksanız sıcak sıcak metal kapaklı kavanozlara doldurup, kapağını kapatıp, soğuyana kadar ters şekilde bekletmelisiniz ki vakumlama oluşabilsin.


Hemen kullanmak istiyorsanız, soğuduktan sonra doldurabilirsiniz.

Bol bol iltifat almanız dileğiyle;
Afiyet olsun


Notlar
-Reçelin kıvamını anlamak için kaynarken soğuk porselen bir tabağa biraz döküp, soğutup bakabilirsiniz. Çünkü soğuduktan sonra biraz daha kıvamını alacaktır. Çok kaynatırsanız soğuduktan sonra zamk gibi olabilir.
-Nasıl kase kullandığınızın pek bir önemi yok, şekerde de aynı kaseyi kullanmanız yeterli.
-Bazen ayvayı kaç kilo aldığımı unutuyordum, bu şekilde kase ile kendi ölçümü oluşturmak çok pratik oldu.
-Çekirdekler hem rengini veriyor hem de daha kıvamlı olmasını sağlıyor. Denemek isterseniz, tencerenin içine atmadan; üzerine azıcık su koyun ve bakın nasıl da su pelteleşiyor :)

Tagged: , , ,

4 yorum:

  1. Ellerinize sağlık muhteşem görünüyor.Bende ayvaları rendeleyerek marmelat gibi yapıyorum enfes oluyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eminim ki öyle de süperdir. Bir dahakini o şekilde denemek isterim ben de.

      Sil
  2. Annem de aynen bh tarife göre yapar çok güzel oluyor gerçekten eğer marmelat yapmak istiyorsanız rendelemekle hiç uğraşmayın düdüklüde piştikten sonra,blendırı içine sokup çalıştırın bu şekilde reçeliniz marmelat olur annem hep böyle hapar yalnız marmelat olunca,durdukça daha kıvamlı olacağından,reçele göre daha az kaynatın suyunun helmelenmesini beklemeyin...bazen çekirdeklere rağmen hemen kıvam almayabiliyor o zaman da fazla fazla kaynatmak yerine çekirdekleri içinden çıkarmadan reçeli buzdolabına koyun 2 gün sonra hafifçe jöleleşecek ondan sonra çekirdekleri çıkarabilirsiniz hem fazla kaynamaktan dolayı ayvanız erimemiş olacak.

    YanıtlaSil
  3. Gerçekten çok kolay bir ayva reçeli tarifi. Emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil

Beğendin mi? Fikrini benimle de paylaş lütfen :)

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

Bumerang - Yazarkafe
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...