27 Ocak 2015 Salı


Partilerin, doğum günlerinin vazgeçilmezi marshmallow çubukları ile dekoratif atıştırmalıklar yapmak çok basit.
Özellikle çocukların favorisi oluyor bu minik lezzetler. Ben kendi yaptığım şeklini yazdım, gerisi hayal gücünüze kalmış...


İster beyaz çikolataya  gıda boyası damlatıp renklendirin, isterseniz tepelerine çilek parçası ekleyip tatlandırın :)


Sizin de yaratıcı fikirlerinizi de bekliyorum...

Sevgiler...


Malzemeler

* 200 Gram sütlü çikolata
* 1 Adet büyük paket Marshmallow (beyaz renk) (40-45 adet çıktı benim paketten)
* Süslemek için minik renkli şekerler (kalpli, yuvarlak, arjantin şekeri ..vs)
İnce çöp şişler


Hazırlanışı

* Geniş, çelik bir tencereye, 4-5 parmak sıcak su dolduruyoruz, üzerine çelik bir tava oturtuyoruz, orta ateşe koyuyoruz.
Yani amaç üstteki tava direkt olarak ateşe maruz kalmasın, alttaki tenceredeki buharla yavaş yavaş ısınsın.

* Tavanın içine çikolatalarımızı koyup, tahta bir kaşıkla karıştırarak (Benmari usulü) eritiyoruz.
* Çöp şişlere taktığımız marshmallowları yarısına kadar çikolataya batırıp, fazla gelen kısmını akıtıp, bir kavanoza, saksıya yada köpük üzerine dik şekilde yerleştiriyoruz.

*5-6 dakika çikolatayı emmesini bekleyip, şekerlemeleri üzerine serpiyoruz. (beklemezseniz ağır gelip sıvı çikolata ile üzerinden akabilir)

*Hiçbir yere temas ettirmeden kurumalarını bekliyoruz.

* Dilerseniz minik poşetlerle sarıp, kurdele takarak süsleyebilir yada benim gibi köpük yerleştirdiğiniz dekoratif saksılarda sunum yapabilirsiniz.


Şimdiden afiyet olsun.




Notlar

* Bazı markalarda şirinler figürlü, pembe-beyaz, hindistan cevizli marshmallowlar da var, fakat çikolataya bandırdığımızda renkler kaybolacaktır, o yüzden beyaz tercih sebebi olabilir.


* Ben marshmallow ve çöp şişleri metro marketten almıştım. dilerseniz renkli alıp, çöp şişe takarak çikolatasız da servis yapabilirsiniz.


* Üstlerine mavi arjantin şekeri koydum, bu şeker diğerlerinden biraz daha ağır olduğundan çikolata daha sıvıyken üzerine serpmeyin, kayıyor. İnternetten Barmar isimli siteden aldım.

Partimizde baş köşede yerini aldı bile...


Keyifli günler dilerim...



Tagged: , , , , , ,

0 yorum:

Yorum Gönder

Beğendin mi? Fikrini benimle de paylaş lütfen :)

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

Bumerang - Yazarkafe
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...