22 Ocak 2015 Perşembe


Baby Shower partim için süslü kokoş muffinler yapmak istiyorum. İlk önce benim favori tarifim olan üzümlü-cevizli kek i yapmayı düşündüm. 

Fakat partinin konsepti; kahverengi, mavi ve beyaz olunca kakaolu bir kek daha fazla yakışır gibi geldi ve başladım araştırmaya.

İnternette gezinirken gözüme portakallı-kakaolu bir kek tarifi ilişti. Bu kadar özendiğim bir organizasyon için ilk defa denemek riskli olacaktı ama pişerken yaydığı o mis gibi aroma kokusunu duyunca boşuna telaşlandığımı anladım.


Dokusu, kokusu ve lezzeti harika, mutlaka deneyin...

Tarif; Umut Sepeti isimli blogdan alınmıştır.


Malzemeler:

  • 1 su bardağı toz seker 
  • 2 yumurta
  • 1,5çay bardağı portakal suyu
  • 1 kahve fincanı sıvıyağ
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 2 su bardağı un
  • 1 portakal kabuğu rendesi
  • 3 çorba kaşığı kakao


  • Hazırlanışı:

  • * Yumurtaları ve şekeri köpük köpük olana kadar iyice çırpın.
  • * Sıvıyağ ve portakal suyunu ilave edip çırpmaya devam edin
  • * Un, vanilya, kakao ve kabartma tozunu eleyerek ilave edin, portakal kabuğu rendesini de ekleyip iyice karıştırın
  • * Muffin kaplarının yarısını biraz geçene kadar karışımı doldurun.
  • * 170 dereceli fırında kürdan testi kuru çıkana kadar pişirin. (Benimki 30 dakika sürdü)

  • Ben kek kalıplarını daha büyük muffin kaplarına koyarak servis yaptım.

  • Dilerseniz siz de benim gibi üzerini pasta kreması ile süsleyebilir, krem şanti sıkabilir, çikolata sosuna batırabilir yada şeker hamuru ile kaplayabilirsiniz.

  • Keyifli sofralarınız olsun, bol bol iltifat alın inşallah.

Tagged: , ,

2 yorum:

  1. Elinize sağlık lezzetli mis gibi portakallı kekler olmuş sevgiler

    YanıtlaSil

Beğendin mi? Fikrini benimle de paylaş lütfen :)

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

Bumerang - Yazarkafe
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...