20 Şubat 2015 Cuma


Doğum günlerinde, nişanlarda ve bunun gibi birçok özel günde bu süslü kurabiyelerden yapmak moda oldu. Benim için ise çok keyifli bir hobi.


Şeker hamuru ile süslemek için kabarmayan hamur yapmak şart çünkü eğer kabartma tozu kullanırsak, pişen kurabiyeler kestiğimiz kalıptan büyük olacak ve şeker hamuru her yerini kaplamayacaktır.

Bu şekilli kurabiyeleri süslemeden de zevkle tüketebiliriz, tarçınlı kurabiye sade olarak da enfes oluyor aklınızda olsun.

Eğer ki ben şeker hamuru ile süslemeyeceğim, sadece çikolataya bandırırım yada sade tüketirim diyorsanız size enfes bir Linzer Kurabiye tarifim daha var, onun için de buraya tık tık!

Malzemeler
200 Gram tereyağı
1+1/3 Su bardağı Pudra şekeri (200 Gram)
1 Adet yumurta
4 Su bardağı un (bardaklar tam dolu olmayacak) (400 Gram)
1 Adet vanilin
1 Tatlı kaşığı tarçın



Yapılışı
* Oda sıcaklığındaki tereyağı ile pudra şekerini krema kıvamına gelene kadar mikserle çırpıyoruz.
* Yumurtayı ekleyip çırpmaya devam edelim.
* Elediğimiz un, vanilin ve tarçını karışıma ilave ediyoruz ve yoğuruyoruz, yumuşak, ıslak kıvamlı bir hamur elde ediyoruz.
* Hamuru streç filme sarıp buzluğa koyuyoruz, 20-30 dakika tutup dinlenmesini sağlıyoruz, bu şekilde cıvımadan, oklava yada merdaneyle daha rahat açılacaktır.
* Dinlenen hamurumuzu un serptiğimiz tezgaha alıp, 1-1,5 cm kalınlığında açıyoruz. 2 ye 3 e ayırıp o şekilde açarsanız daha rahat edeceksiniz. Bu arada oklavayı da unlayalım ki yapışmasın.
* Şekilli kalıplarla kesip, yağlı kağıt serilmiş tepsiye aralıklı olarak yerleştiriyoruz
* 160 derecelik önceden ısıtılmış fırında yaklaşık 20-25 dakika pişiriyoruz. Kurabiyelerin üzeri yanmadan alacağız, hafif sararması gerekiyor, kontrollü pişirmek lazım.
* Fırından çıkarıp iyice soğuyana kadar bekliyoruz, aksi takdirde parçalanacaktır.
* Süslemek için de tüm sıcaklığının çıkmasını beklememiz şart, iyice soğuması gerekiyor.

Kurabiyelerimiz süslenmeye hazır, gerisi sizin hayal gücünüze kalmış.



Keyifli sofralarınızın olması dileğiyle...

Not: 
Ben tezgahı unlayıp, hamuru açmak yerine genelde yağlı kağıdın üzerinde açıp, kalıplarla kesiyorum. Aralarındaki fazla hamuru temizleyip, yağlı kağıdı tepsiye çekerek yerleştiriyorum.




Bu şekilde tezgahtan tepsiye alırken şeklinin bozulmasını önlemiş oluyorum. Size nasıl daha kolay gelirse o şekilde yapabilirsiniz.

Afiyet olsun...

Tagged: , , , , ,

14 yorum:

  1. Kurabiyenin içerisine tarçın eklemeyi hiç düşünmemiştim. Ellerinize sağlık çok güzel gözüküyorlar:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Tarçın bu kurabiyeye çok yakışıyor tavsiye ederim.

      Sil
  2. çok şekerler.ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. Ozlem abla bayildim bu kurabiyelere de ellerine saglik :) diger blogununda takipcisiyim armani cok merak ediyorum ins doğumdan snra hemen paylasirsin fotoğrafını :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim canim benim. Hayirlisi ile kucagima alayim ama hemen resim paylasamayacagim sanirim 40 gunluk olsun ki nazar degmesin

      Sil
  4. Ozlem hanim tarifleriniz cok guzel bende size guzel begeneciginiz bi tarif vermek isterim pizza tarifi yarım yas maya bi su bardagi ilik su uc kup şeker bi yemek kasigi margarin iki yemek kasigi sivi yag iki bucuk su bardagi un bunlari yoğurun yagladiginiz tepsiye hamuru acarak yayin uzerine salca su ve ketcapi karistirip surun kasari rendeleyil uzerine dökün sonrada malzemeleri koyup tekrar ketcapli su döküp firina verin 30 dk pisirp cikana yakin tekrar kasar rendeleyin ustune ve afyt olsun :) bu pizzaya tuz konmuyo ssadece seker koyun malzeme olarak ta ben misir sosis salam yesil zeytin ve sucuk kullaniyorum sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Ozlem abla senden değişik pasta tarifleri bekliyorum :)

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar ben daha onceden ve hüsranla karşılaştım pürüzsüz değildi maalesef şimdi sizin tarifinizi gördüm ancak
    1+1/3 Su bardağı Pudra şekeri
    Kısmında ki ölçüyu algılayabilmis değilim acarsaniz çok sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1 su bardagi koyuyorsunuz, ardindan bir su bardaginin 3 de birini koyuyorsunuz.

      Sil
    2. 1 su bardagi koyuyorsunuz, ardindan bir su bardaginin 3 de birini koyuyorsunuz.

      Sil

Beğendin mi? Fikrini benimle de paylaş lütfen :)

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

Bumerang - Yazarkafe
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...