21 Aralık 2015 Pazartesi


Arman kahvaltı yapmaya başladığında doktorumuz Sütaş süzme beyaz peynir verebilirsin dedi fakat her sabah, aslında iştahı güzel olan oğlumla savaş verdim peyniri yedirme konusunda.

Başka hangi peyniri verebilirim dediğimde, doktorumuz lor peyniri
yaparsan süper olur dedi, kalsiyum oranı en yüksek peynirmiş.

Bu arada İtalyanlar bu peynire Ricotta diyorlar, böyle söyleyince pek karizmatik oldu :)

Bu arada sütü aldınız kaynatırken kesildi diyelim hemen içine atın sirkeyi olsun size lor, ben bilmediğim için yıllarca kesilen sütlerimi atmıştım ne yazık ki :(

Hiç gözünüzde büyütmeyin çok basit;

Bu arada 1 Kilo sütten 190 Gram lor elde ettim.

Malzemeler
1 Kilo süt
2 Yemek kaşığı sirke (elma sirkesi kullanıyorum)

Yapılışı

* Sütü açık olarak kullanacaksam 7 dakika gibi kaynatıyorum, eğer ki pastörize süt kullanacaksam ise kaynamaya başladığı an sirkeyi atıyorum içine.
* Bir anda topaklanmaya başlıyor ve sütün rengi yeşilimsi oluyor. Eğer ki mayalanmadıysa bir yarım kaşık sirke daha ilave edebilirsiniz.


* Topaklanmaya başladıktan sonra 3-4 dakika daha kaynatıyorum.
* Un eleğimin altına genişçe bir kap koyup, süzüyorum. Bu biriken peynir altı suyu inanılmaz faydalıymış, dilerseniz makarna yada çorba yapabilirsiniz.


* Un eleğinden hiç almadan karıştırıp, oda sıcaklığına gelince üzerine folyo sarıp buzdolabına koyalım.
* 1 gece buzdolabında bekledikten sonra ev yapımı lorumuz hazır oluyor.


Notlar;
-Ben oğluma yaptığım için tuzsuz olarak hazırladım, yani tatlı lor yaptım.
-Eğer tuzlu lor istiyorsanız sirke ile beraber 1 çay kaşığı tuz ilave edebilirsiniz.
-Sirke yerine yarım çay bardağı limon suyu yada 1 bardak ayran (yoğurt+su karışımı) da ilave ediyorlarmış, ben o şekilde beceremedim yine sirkeye döndüm.
-Ev yapımı olduğu ve içinde herhangi bir katkı maddesi bulunmadığı için fazla dayanmıyor, en fazla bir haftada bitirmeniz gerekiyor.

Ricotta yapan parmaklarınız dert görmesin

Sevgiler...

Tagged: , , , ,

3 yorum:

  1. Ben de 5 litre sütten aynı şekilde yaptıktan sonra üzerine ağırlıkbkoyarak dolapta bir gece bekletiyorum.Sıkışmış ve semsert bir peynir okuyor bıçakla dilimleyip saklıyorum.süt kesildikten.sonra hemen süzmeyip yarım saat beklettikten sonra süzer ve gene ağırlıkla bekletirseniz de yumuşak kıvamlı ve gene bıçakla dilimlenen bir peynir elde ediyorsunuz.tavsiye ederim.2 senedir hazır peynir yemiyoruz zaten bu tada alışınca hazır peynirleri sevemez olduk.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oh en guzelini yapiyorsunuz, biz de ailecek cok seviyoruz.
      Elleriniz dert gormesin

      Sil
    2. Oh en guzelini yapiyorsunuz, biz de ailecek cok seviyoruz.
      Elleriniz dert gormesin

      Sil

Beğendin mi? Fikrini benimle de paylaş lütfen :)

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

Bumerang - Yazarkafe
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...