15 Mayıs 2020 Cuma

Ekmek tarifi, ekmek makinasında, tarif, ekmek yapimi, instant maya, eksi maya, mayali tarifler, maya, zeytinli ekmek, sutlu ekmek, domates kurulu ekmek, ekmek cesitleri, sade ekmek, ekmek makinasi


Bugüne kadar bir çok tarif denememe rağmen en başarılı bulduğum, hem sağlıklı hem de tok kıvamlı ekmek tarifimi paylaşmak istiyorum


Ben genelde sade halini yapıyorum ama arada ceviz ve domates kurusu bazen de zeytinli halini pişiriyorum her biri ayrı güzel oluyor

Sütü oda sıcaklığında kullanıyorum, evde yoğurt suyunuz varsa mutlaka biraz ilave edin çünkü kabuğu hem çok leziz oluyor hem de rengi şahane oluyor

Su ile de yapılabilir ama süt iç yapısını daha nemli tuttuğundan daha başarılı, tavsiyem süt ile yapılması yönünde, özellikle evde çocuk varsa :)

Şimdiden afiyet olsun

Ekmek tarifi, ekmek makinasında, tarif, ekmek yapimi, instant maya, eksi maya, mayali tarifler, maya, zeytinli ekmek, sutlu ekmek, domates kurulu ekmek, ekmek cesitleri, sade ekmek, ekmek makinasi


Malzemeler
1,5 Su Bardağı Süt (ben yarım bardağını yoğurt suyu koyuyorum)
1,5 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı şeker
2 yemek kaşığı sıvı yağ (zeytinyağı kullanıyorum)
4 su bardağı un (bazen bir su bardağını tam buğday unu yada Mısır unu koyuyorum)
1,5 tatlı kaşığı instant maya

İsteğe bağlı İlaveler (herhangi birini koyabilirsiniz, fakat sade hali de çok başarılı)
7-8 adet ceviz içi
5-6 dilim domates kurusu (sertse kaynar suda birkaç dakika bekletilmeli)
10-15 adet siyah zeytin dilimlenmeli

Yapılışı
Un ve maya hariç tüm malzemeleri koyuyoruz
Üzerine unu koyup, en üste de mayayı ekliyoruz
750 gramlık eğer yoksa 1 kg lık ayarı ve en koyu renk kabuğu seçiyoruz
İlk yoğurma işleminden sonra makina uyarı verir, dilerseniz bu anda dilimlenmiş zeytin, domates kurusu, ceviz gibi ilaveleri ekleyebilirsiniz
Yaklaşık 3 - 3,5 saat sonra ekmeğimiz pişecektir
Varsa sofra bezinin yada pamuklu herhangi bir örtünün içine ekmeğimizi sarıp dinlenmeye bırakıyoruz
Eğer hemen kesmeye kalkarsanız içi daha sıcak olduğundan şekli bozulacak ve tadı hamur gibi gelecektir
Yaklaşık 1 saat dinlenen ekmeğimiz enfes lezzeti ile sofranızı süslemeye hazır

Ekmek tarifi, ekmek makinasında, tarif, ekmek yapimi, instant maya, eksi maya, mayali tarifler, maya, zeytinli ekmek, sutlu ekmek, domates kurulu ekmek, ekmek cesitleri, sade ekmek, ekmek makinasi

Afiyet olsun

Tagged: , , ,

0 yorum:

Yorum Gönder

Beğendin mi? Fikrini benimle de paylaş lütfen :)

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

Bumerang - Yazarkafe
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...