14 Mayıs 2020 Perşembe



ekler tarifi, ekler, pastane ekler, tatlı, ne pişirsek, iftar sofrası, tatlı tarifi, sütlü tatlı, benmari, profiterol, kolay tatlı, tarifler, krema, pastacı kreması

Ekler seven biriyseniz, hatta ekler seven ve ara ara ‘bi ekler yapsan da yesek’ diyen bir kocaya sahipseniz, enfes bir tarifim var

Birebir uyarsanız dışarıda en beğendiğiniz eklerden bile daha çok seveceksiniz, garanti !
Ekler hazırlamak hayli zaman alıyor ve meşakkatli. o yüzden ben 2 ölçü hazırlayıp yarısını buzluğa atıyorum  
Sonradan hazırlayacağım zaman sadece tepsiye dizip çok açılmadan pişirmek kalıyor 

Bu tarif de aynı şekilde 2 ölçü hazırlandı, siz tek seferlik isterseniz yarım ölçü kullanabilirsiniz her şeyi

Bu ölçülerle yaklaşık 100 adet ekler hazırlanıyor, tabii sıktığınız ölçüye göre değişir, ben minik parmağım kadar hazırlıyorum, herkes en az 5 tane yiyor tek seferde :)




Krema icin malzemeler
- Şeker (1 su bardağından 2 parmak eksik)
- Süt ( 4 su bardağı)
- Yumurta Sarısı ( 1 Adet)
- Nişasta Ve Un ( bir su bardağına 2 parmak nişasta koyuyoruz, gerisini un ile dolduruyoruz)
- Tereyağı ( 2 yemek kaşığı tepeleme)
- Vanilin (1 Adet)

- Krem Şanti ( 1 Poşet)
- Soğuk Süt( 1 Türk kahvesi fincanı) şantiyi hazırlamak için kullanacağız 

Hamur İçin Malzemeler
- Tereyağı 200 Gram (8 yemek kaşığı tepeleme)
- Şeker ( 2,5 tatlı kaşığı)
- Tuz (Yarım çay kaşığı)
- Su ( 2 su bardağı)

- Vanilin (2 paket)
- Un ( 2 su bardağından 1 parmak eksik)
- Yumurta (8 Adet)

Süslemek için Malzemeler 
- Sütlü çikolata (160 Gram)
- Beyaz çikolata (80 Gram) 
Dilerseniz beyaz çikolata yerine  antep fıstığı tozu da olabilir

Kremanın Yapılışı 
- Öncelikle kremayı hazırlayacağız 
- Şeker, süt, yumurta sarısı, nişasta ve unu tencereye koyup koyulaşana kadar pişiriyoruz  
- Ocaktan alıp tereyağı ve vanilini ilave edip eriyene kadar karıştırıyoruz
- İyice soğuyunca krem şantiyi 1 fincan süt ile hazırlayıp karışıma ilave ediyoruz
* Ben kremayı bir gün önceden hazırlayıp dolapta bekletiyorum, kullanacağım zaman mikserle karıştırıyorum hem iş azalıyor hem de daha kıvamlı oluyor


Hamurun Yapılışı 
- Tereyağı, Şeker, Tuz ve suyu tencereye koyup kaynatıyoruz 
- Un ve vanilini ekliyoruz, hamur katılaşınca 2-3 dakika daha çeviriyoruz ki topaklanmasın 
- Hamuru ateşten alıp soğutuyoruz, yumurtaları teker teker kırıp hamura yediriyoruz
* Yapışık bir hamur olunca sıkma poşetine dolduruyoruz

ekler tarifi, ekler, pastane ekler, tatlı, ne pişirsek, iftar sofrası, tatlı tarifi, sütlü tatlı, benmari, profiterol, kolay tatlı, tarifler, krema, pastacı kreması


Eklerin Hazırlanışı 
- Sıkma poşeti ile yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine aralıklı olarak sıkıyoruz ( Ben çok büyük sevmediğimden küçük parmağım kadar sıkıyorum)
* Sıkarken şekli bozuk olursa üzülmeyin, parmağınızı suya batırıp düzeltebilirsiniz her birini 
- 180 derecede önceden ısıtılmış fırında rengi değişene kadar pişiriyoruz 
- Fırından çıkarıp soğutuyoruz, bir tarafını boylu boyunca kesip, krema sıkıyoruz

ekler tarifi, ekler, pastane ekler, tatlı, ne pişirsek, iftar sofrası, tatlı tarifi, sütlü tatlı, benmari, profiterol, kolay tatlı, tarifler, krema, pastacı kreması

- Benmari usulü sütlü çikolatayı eritiyoruz (su koyup kaynattığımız bir tencerenin içine ufak bir tencere daha koyup buharıyla eritiyoruz, 2. Tencere suya değmeyecek sadece buharıyla ısınacak)
- Her bir eklerin üstünü çikolataya batırıp tepsiye sıralıyoruz 
- Beyaz çikolatayı da yine benmari usulü eritip üzerini süslüyoruz . İster sıkma poşetinin en ince ucuyla, isterseniz de çatalla süslemeyi yapabilirsiniz 

*Dilerseniz beyaz çikolata yerine antepfıstığı tozu da kullanabilirsiniz



ekler tarifi, ekler, pastane ekler, tatlı, ne pişirsek, iftar sofrası, tatlı tarifi, sütlü tatlı, benmari, profiterol, kolay tatlı, tarifler, krema, pastacı kreması

Buzluk için ;
- Hamurun yarısını buzluğa giren bir tepsinin üzerine yağlı kağıt serip üzerine sıkıyorum 
- Buzluğa atıp donduruyorum, sonra da buzdolabı poşetine dolduruyorum
- Kremanın da yarısını buzluğa kaldırıyorum


Kullanacağım zaman yine 180 derecede fırını ısıtıp, eklerin buzu tam çözülmeden aralıklı tepsiye sıralayıp pişiriyorum 
Kremasını arasına sıkıp, süslüyorum 
Böylece pratik şekilde hazırlanmış oluyor tavsiye ederim


Afiyet olsun

Sevgilerimle...

Tagged: , ,

2 yorum:

  1. Elinize sağlık harika görünüyor inşallah ilk fırsatta deneyececeğim.

    YanıtlaSil
  2. Elinize sağlık harika görünüyor inşallah ilk fırsatta deneyececeğim.

    YanıtlaSil

Beğendin mi? Fikrini benimle de paylaş lütfen :)

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

Bumerang - Yazarkafe
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...