13 Aralık 2013 Cuma

 



Un helvasını çok severim ama bunun yanında saatlerce karıştırmaktan da nefret ederim. Kime sorsam 1 saat kavur diyor yok daha neler, çalışıyoruz herhalde bir tatlıya bu kadar zaman ayırırsam yandık.

En sonunda pratik ve çok lezzetli tam kıvamında un helvama kavuştum. Kavurma süresi 25 dakikaya indi, herkesten de tam not aldı.

Mutlaka deneyin ...


Malzemeler
200 Gram tereyağı
2 Su bardağı un
2,5 Su bardağı süt
1,5 Su bardağı toz şeker
Paket vanilin

Yapılışı

*Derince bir çelik tencereye unu ve tereyağını koyup, en kısık ateşli ocakta, hiç durmadan kavurmaya başlıyoruz.


*Bu arada ayrı bir kapta süt, şeker ve vanilini, şekerler eriyene kadar karıştırıyoruz. (Ocağa koymuyoruz, soğuk olarak karıştırmamız yeterli)


*Un istediğimiz renge gelince (benimki 25 dakika sürdü) sütlü karşımı tencereye ekleyip, ocağın altını açarak hızlıca karıştırıyoruz. (Kıvamını alana kadar 3-4 dakika karıştırsak yeterli)
*Dinlenmesi için ocaktan alıp 5-10 dakika bekletelim.
*Sıra şekil vermeye geldi.

Bunun için birkaç yöntem var;
-Yemek kaşığının içine alıp başka bir kaşıkla üstüne bastırabilirsiniz
-Tepsiye sıcakken yayarak, üstüne bastırabilir ve dilimleyerek servis yapabilirsiniz
-Benim yaptığım gibi ufak kalıplara döküp ters çevirerek şekil verebilirsiniz

Hepsi de harika...



Üzerine hindistan cevizi, tarçın ve ceviz çok yakışıyor

Afiyet olsun


Not:
-Ben ocağın altını arada hafif açıp, sonra kısarak kavurdum. Önemli olan unu yakmadan istediğiniz renge getirmek. 25-30 dakikada benim yaptığım gibi olacaktır
-Karıştırırken, tel çırpıcı kullandım, bu kaşık kullanmaktan, daha az yoruyor

-Biz 2 kişi olduğumuz için yarım ölçü ile yapıyorum genelde, resimdeki kalıp helvalardan 6 adet çıkıyor. Tam ölçü ile yaparsanız 12 adet olacaktır.

Tagged: , ,

4 yorum:

  1. Bayılırım un helvasına. Nefis olmuş. Eline sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumun için teşekkür ederim, kolay ve çok lezzetli oldu, tavsiye ederim

      Sil
  2. Elinize sağlık çok severim un helvasını az kavurmak çok iyi bunu deneyeceğim sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Tesekkurler sonuctan beni de haberdar et olur mu :)

    YanıtlaSil

Beğendin mi? Fikrini benimle de paylaş lütfen :)

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

Bumerang - Yazarkafe
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...