8 Mayıs 2014 Perşembe


Haşhaşlı tatlıya sevgilim bayılıyor, ben ise; içimi bayacak kadar çok şerbetli ya da üzeri krem şantiye bulanmış şeklinden pek hazzetmediğimden dolayı bugüne kadar cesaret edip yapamadım. 
Bu pazar hava kapalı yani evde oturulup Fringe izlenecek, sevgilim mutlu olsun diye hızlıca pişiriyorum. Üzeri muhallebili ve az şerbetli, tam kıvamında mutlaka denemelisiniz.

Ben haşhaş alırken birkaç çeşidi olmasından dolayı kararsız kalmıştım. Siz zorlanmayın bu tarif için kullanılan; mavi haşhaş.

Hamuru için Malzemeler

3 yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı mavi haşhaş
1 su bardağı süt
1 su bardağı irmik
1,5 su bardağı un
1 su bardağı sıvıyağ
1 pk kabartma tozu

Şurubu için malzemeler
1,5 Su bardağı su
1 Su bardağı şeker


Muhallebi için Malzemeler

2 su bardağı süt
2 yemek kaşığı mısır nişastası
2 yemek kaşığı şeker

1 Paket krem şanti
1 Adet şekerli vanilin

Süslemek için malzemeler

1 Yemek kaşığı haşhaş

İsteğe bağlı olarak; antep fıstığı tozu, çikolata sosu, fındık, süsleme şekeri...vs


YAPILIŞI
* Öncelikle derin bir kabın içerisinde, yumurta ve şekeri; rengi değişip, köpük köpük oluncaya kadar mikserle çırpıyoruz. 


* Ardından haşhaşı, süt, irmik ve sıvı yağı ekleyip karıştıralım.


* Unu ve kabartma tozunu eleyerek bu karışıma ilave edip yeniden karıştıralım
* Yağladığımız tepsiye döküp (ben 28*28 kare borcam kullandım) birkaç kez masaya vurarak havasını çıkardıktan sonra önceden 170 derecede ısıtılmış fırına koyalım.


* Kek fırındayken biz de şerbet ve muhallebiyi yapabiliriz.


Şerbet
Su ve şekeri tencereye koyup, kaynatalım. 5 dakika kaynadıktan sonra ocaktan alıp ılınmaya bırakalım.


Muhallebinin hazırlanması
Krem şanti ve vanilin hariç tüm malzemeleri tencereye koyup, muhallebi kıvamına gelene kadar pişirelim. Ocaktan alıp ılınınca krem şanti tozunu üzerine döküp mikserle pürüzsüz hale gelinceye kadar çırpalım ve soğumaya bırakalım.


* Kekimizi yaklaşık 40-45 dakika pişirelim. Fırından fırına farkedebilir, mutlaka kürdan testi yapın çıkarmadan. Kürdanı içine batırın temiz çıkarsa tamamdır.


* Fırından çıkardıktan sonra biraz ılınması için bekletiyoruz. Ardından ılık kekin üzerine, ılık şerbeti döküyoruz.
* Kek şerbeti iyice içine çektikten ve soğuduktan sonra üzerine soğuk muhallebiyi eşit şekilde döküyoruz.
* Servis yapacağımız zaman kesip, üzerine haşhaş serpip, dilediğimizce süslüyoruz.


Şimdiden ellerinize sağlık, afiyet olsun...









Tagged: , , , ,

4 yorum:

  1. ne zamandır evimde beklemekte olan haşhaşın kaderi belli oldu :) teşekkürler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Isinize yarayacak bir tarif olmasi cok mutlu etti beni. Afiyet olsun simdiden

      Sil
  2. Elinize sağlık ben çok severim bu tatlıyı sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkurler canim :)) ben de bayildim citir citir etmesi super

      Sil

Beğendin mi? Fikrini benimle de paylaş lütfen :)

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

Bumerang - Yazarkafe
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...