8 Ocak 2013 Salı

İlk tanıştığımız zamanlar sevgilime kabak tatlısı yapmıştım, inanılmaz beğendi, herkese anlata anlata bitiremedi, ben de bir gurur bir gurur sormayın. O kadar çok övdü ki bir daha aynı lezzeti yakalayamam diye ömrümün sonuna kadar bu tatlıyı yapmamayı bile kafaya koymuştum.
Taa kii annem bana komplo düzenleyip 2 Kg lık bir kabağı elime tutuşturana kadar. Artık kaçışı yok, ya aynı harika lezzeti yakalayacak ya da "aşkım bu da iyi ama o ilk yaptığının yeri ayrıydı" cümlesini ömrümce dinleyecektim.
Ben mi kafaya çok takıyorum acaba en güzeli olsun diye bilmiyorum. Hadi hep beraber şu kabağa hak ettiği değeri verelim..
Malzemeler
2 Kg bal kabağı
4 Su bardağı şeker
Ceviz
Hindistan cevizi

Yapılışı
1-) Kabaklarımızı güzelce soyup, yaklaşık 2 parmak kalınlığında dilimliyoruz. Güzelce yıkayıp süzüyoruz
2-) Derince bir tencerenin alt katına kabakları sıralıyoruz üzerine şekeri döküp bir kat daha kabak sıralıyoruz ve yine şekerliyoruz, bu şekilde kabaklar bitene kadar 3.5 su bardağı şekeri kabakların üstüne boca ediyoruz.
3-) Tencerenin kapağını kapatıp 1 gece buzdolabında bekletiyoruz, sabaha kadar şekerlenmiş kabaklar iyice suyunu salacak.

4-) Ertesi gün 10 dakika harlı ateşte, 20 dakika ise kısık ateşte kapağı kapalı olarak pişiriyoruz.
5-) Kabaklar yumuşayınca borcam ın içine kabakları yerleştirip,istediğimiz kadar da suyundan ekliyoruz ve 1/2 su bardağı şekeri kabakların üzerine döküp, 200 derece önceden ısıtılmış fırına koyuyoruz.
6-) 20 Dakika kadar fırında pişirip tepsideki suyundan kabakların üzerine gezdiriyoruz ve bir 10 dakika kadar kabaklar hafif renklenene kadar ızgarayı açıp pişiriyoruz.
7-) Soğuduktan sonra hindistan cevizi ve ceviz ile zevkimize göre süslüyoruz.
Süper bir lezzet , mutlaka denemelisiniz...

Not:
-Vaktiniz yok ve aynı gün yapacaksanız; 1. ve 2. maddelerdeki işlemleri tekrarlıyoruz ve yarım su bardağı sıcak su koyarak tencerede yumuşayana ve istediğimiz kıvama gelene kadar pişiriyoruz, sonra istersek fırına atıp aynı şekilde pişirebiliriz.
-Tencerenin kapağı kesinlikle kapalı olacak pişmeden suyu bitmesin diye.
-Bu şekerle tadı kıvamında oluyor, siz daha ağdalı istiyorsanız 1 bardağa yakın şekerini arttırabilirsiniz.
-Arkadaşım İnal dan öğrendiğim gibi pişmeden 10-15 dakika önce 1/2 bardak şekeri kabakların üzerine dökmek üzerinin daha parlak görünmesine sebep oluyor.


Afiyet olsun, bol iltifatlı günler dilerim...

    Tagged: , ,

    5 yorum:

    1. annen kabağı iyiki almış böyle bir lezzetten mahrum kalacaktık eline sağlık

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Gerek pişirmesi gerek süslemesi tablo gibiydi.Yemeye kıyamadım ve doyamadım:) Ne güzel, tekrar tekrar isterim bundan sonra. Önce ayva tatlısını bir yiyelim:)) ellerine sağlık canım

        Sil
    2. Evet ayva tatlısını da yedim:)) kabak şahaneydi, ayva enfeees. Arada kaldım ne olacak şimdi;€))) yenişemediler

      YanıtlaSil
    3. Üçüncü bir seçenek mutlaka vardır her zaman sende..

      YanıtlaSil

    Beğendin mi? Fikrini benimle de paylaş lütfen :)

    Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

    Bumerang - Yazarkafe
    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...